Nieuw CWT onderzoek over zakenreistrends 2016:

Focus op veiligheid - Travel manager
stelt behoefte zakenreiziger centraal.

AMSTERDAM, 10 december 2015 – Het meest recente onderzoeksrapport van Carlson Wagonlit Travel (CWT) wijst uit dat de wensen van de zakenreiziger in 2016 centraal zullen staan. Bedrijven omarmen nieuwe technologieën en zoeken naar manieren om de tevredenheid van de zakenreiziger te optimaliseren.

De uitgebreide onderzoeksresultaten zijn weergegeven in de interactieve CWT Trends website. Het biedt een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in de zakenreismarkt. Verder kunnen travel managers zich verdiepen in de thema’s die van invloed zijn op hun reisprogramma in 2016.

Belangrijkste onderzoeksresultaten:

• Safety & security staat hoog op de agenda in 2016. 80 procent van de ondervraagden verwacht een grote tot zeer grote impact hiervan op het reisprogramma;
  • 63 procent van de travel managers ziet het aankomende jaar een belangrijke rol weggelegd voor mobiele en wearable technologie;
  • Travel managers verzamelen steeds meer gegevens over reizigersgedrag en hun reisprogramma: volgens 58 procent zal het consolideren hiervan een weerslag hebben op het reisprogramma.

Andere trends die in het onderzoek naar voren komen dragen allemaal bij aan de reizigerservaring: de deeleconomie, virtueel betalen en big data.

Moran, Executive Vice President over het onderzoek: “Bedrijven richten zich erop om het reizen voor hun medewerkers zo aangenaam mogelijk te maken. De rol van de zakenreisagent ontwikkelt zich – van reisboeker tot betrouwbare adviseur. Terwijl nieuwe technologie een duidelijke rol speelt, blijft het menselijke contact zeer belangrijk. Travel counselors bieden proactieve oplossingen en geven advies over uiteenlopende zaken. CWT bevindt zich in de ideale positie om in het beste van beide te kunnen voorzien.”

Voor het trendonderzoek werden wereldwijd meer dan 1.000 travel managers ondervraagd. White papers, klanten case studies en additioneel CWT onderzoek hebben bijgedragen aan de resultaten. Meer informatie, waaronder interviews met experts uit de zakenreisbranche, is te vinden in de interactieve persmap: http://releasd.com/1216.