Carlson Wagonlit Travel gaat zakenreiziger nog beter assisteren

App ‘CWT To GoTM’ uitgebreid met hotelboekfunctie

AMSTERDAM, 3 september 2015 – Carlson Wagonlit Travel (CWT) is één van de eerste zakenreisaanbieders die het mogelijk maakt om via de eigen reis app CWT To GoTM’ hotels te zoeken, te bekijken en direct te boeken. Hiermee wil CWT de zakenreiziger nog beter van dienst zijn tijdens de reis.

De introductie van de nieuwe hotelboekingsmodule is geheel in lijn met de in belang toenemende mobiele trend binnen de zakenreisbranche. De verwachting is dat in 2017 25% van de boekingen via mobiele devices zoals smartphones en tablets zal verlopen. Dit blijkt uit eerder onderzoek1) van CWT onder zakenreizigers en travel managers.

CWT To Go, de mobiele assistent tijdens de zakenreis
CWT To Go is de meeste uitgebreide app op de markt voor het beheer van zakenreizen. Met de gratis app heeft de reiziger een compleet inzicht van al zijn via CWT geboekte reizen, het reisprofiel, vluchtwaarschuwingen, mobiele check-in en bestemmings-informatie. Hotels kunnen gratis geboekt worden via de nieuwe hotelboekingsmodule. Daarnaast geeft de app nu ook toegang tot de meest recente overnachtingen, populaire hotelbestemmingen van collega’s en kunnen persoonlijke reizen worden toegevoegd.

Jan Latenstein Van Voorst, Director of Sales, Marketing & Communications, CWT: “Met deze nieuwe hotelboekings-functionaliteit van CWT To Go komen we tegemoet aan de wensen van zowel de hedendaagse zakenreiziger als de travel manager. De app geeft immers toegang tot alle reisinformatie en maakt het mogelijk om aanpassingen door te geven wanneer de reisplannen onderweg wijzigen. Reizigers willen comfort en gemak onderweg terwijl de travel manager controle wil houden en zeker wil zijn dat boekingen overeenstemmen met de travel policy.”

CWT blijft voortdurend werken aan de verdere ontwikkeling van de CWT To Go. Momenteel is het boeken van vliegtickets in testfase.

1)  Resultaten uit onderzoek ‘Tap into mobile: managed travel in the digital economy’

Klanten reageren positief

Verschillende klanten maken al gebruik van de app en de module voor hotelboekingen. De eerste ervaringen zijn zeer positief:

**Zeer gebruiksvriendelijk, relevante informatie direct bij de hand**

**Doet precies wat een reis app moet doen. Ik kan de status van mijn vluchten checken, inchecken en in een paar taps ben ik in contact met mijn reisagent**

**Handig, efficiënt en snel!**