CWT toonaangevend in maatschappelijk verantwoord ondernemen

AMSTERDAM, 13 maart 2015 – EcoVadis heeft Carlson Wagonlit Travel (CWT) beloont voor haar activiteiten ten aanzien van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Van alle bedrijven die EcoVadis wereldwijd beoordeeld is CWT binnen de zakenbranche de meest toonaangevende organisatie in verantwoord ondernemen. CWT heeft, samen met 11 procent van de beoordeelde organisaties, een ‘silver rating’ status bereikt.

CWT is beoordeeld op 21 criteria omtrent milieu, ethiek en duurzame inkoop. De scores waren hoog, en CWT kwam extra goed uit de bus op het gebied van eerlijke handelspraktijken.

Douglas Anderson, president & CEO, CWT, reageerde: “We zijn blij met onze EcoVadis silver rating. Het is een weerspiegeling van onze sterke betrokkenheid als het gaat om verantwoord ondernemen. Een manier van ondernemen die stevig verankerd ligt in onze kernwaarden. Het vormt een belangrijk onderdeel van de toegevoegde waarde die we onze klanten bieden, nu en in de toekomst. "

David McClintock, EcoVadis’ marketing director: "We zijn verheugd dat CWT’s inspanningen op het gebied van duurzaamheid verder reiken dan de basisdoelstellingen. Ze laten de laatste jaren een aanhoudende vooruitgang zien op de beoordeelde criteria. Ook hun subscores op elk van de vier thema’s (milieu, eerlijke arbeidsomstandigheden, eerlijke handelspraktijken en waardeketen) zijn buitengewoon goed in vergelijking met andere bedrijven in dezelfde segment. We feliciteren hen met hun ‘silver rating’ en kijken uit naar hun voortdurende succes”.

Over EcoVadis
EcoVadis is het eerste samenwerkingsplatform dat bedrijven de mogelijkheid geeft om de milieu en sociale prestaties van hun wereldwijde leveranciers te beoordelen. EcoVadis beoordeeld bedrijven  op 150 inkoop-categorieën, 21 criteria ten aanzien van maatschappelijk verantwoord ondernemen in 120 landen. De scores zijn te vergelijken met GRI/G4 en de ISO 26 000 richtlijnen. Voor meer informatie: http://www.ecovadis.com/.