CWT investeert in start-ups binnen reissector via Welcome City Lab

AMSTERDAM, 4 februari 2015 – Carlson Wagonlit Travel (CWT) heeft zich aangesloten bij Welcome City Lab, ’s werelds eerste zogenaamde incubator binnen de reisbranche die startende ondernemingen op weg helpt en ondersteunt. De andere oprichters van Welcome City Lab zijn: ADP, Air France, Amadeus, Galeries Lafayette, Skyboard, Sodexo Prestige en Viparis.

Welcome City Lab ontvangt jaarlijks 200 verzoeken voor advies en ondersteuning, en heeft tot nu toe 30 startende ondernemingen geholpen binnen de reissector. Als één van de mede-oprichters zal het zakelijke innovatieteam van CWT start-ups assisteren en begeleiden op het vlak van zakenreizen. Daarnaast zal CWT onderzoek in het domein initiëren waar startende bedrijven en oprichters van Welcome City Lab samen aan kunnen werken.

“We zijn verheugd een van de oprichters te zijn van Welcome City Lab. Het onderstreept onze voortdurende focus op innovatie. Binnen de sector heeft CWT altijd een leidende positie ingenomen. Deze samenwerking stelt ons in staat om met nieuwe spelers samen te werken en baanbrekende ideeën en technologieën te identificeren waarvan onze klanten kunnen profiteren in de toekomst”, CWT president & CEO Douglas Anderson.

Noot voor de redactie
CWT’s corporate innovatie team heeft een speciale website: www.cwtinnovation.com

Over Welcome City Lab

Parijs, een wereldwijde leidende toeristische bestemming, wil zich richten op het toerisme van de toekomst. Welcome City Lab is een programma dat innovatie promoot binnen de toeristische sector en is de eerste incubator ter wereld in de sector. Een speciale website biedt een reeks diensten aan voor start-ups en andere partijen in de reisindustrie: een plek om te vergaderen, ideeën uit te wisselen en samen te werken. www.welcomecitylab.com