Siemens Europa kiest Carlson Wagonlit Travel als zakenreispartner

Amsterdam, 14 maart 2017

Carlson Wagonlit Travel (CWT) heeft de Europese aanbesteding gewonnen voor het verlenen van haar diensten aan Siemens, een wereldwijd toonaangevende organisatie in engineering en technologie. De overeenkomst omvat 32 landen.

Siemens startte het aanbestedingsproces (RFP) met als doel alle zakenreizen onder te brengen bij één reisorganisatie. Na een RFP-proces met een duur van acht maanden werd CWT de opdracht gegund.

"CWT liet een grote mate van flexibiliteit zien bij de invulling van de behoeftes van Siemens", zegt Thorsten Eicke, VP Global Mobility Services Siemens. "Tijdens het gehele RFP-proces toonde CWT een sterke inzet en creatieve ideeën, en adviseerde een serviceconfiguratie met een gecentraliseerd klantsupportteam dat lokale behoeften met regionale consolidatie combineert."

"We zijn ervan overtuigd dat we - met de ondersteuning van CWT - in staat zullen zijn om de diensten voor onze reizigers continue te optimaliseren en daardoor met succes de volgende stappen kunnen zetten richting onze Vision 2020 bedrijfsstrategie," aldus James Küng, hoofd Global Travel Management.

Als onderdeel van Vision 2020 heeft Siemens zichzelf als doel wereldwijde harmonisatie op het gebied van wereldwijde mobiliteitsdiensten opgelegd. Dit zal worden bereikt door middel van een uniform proces, standaardisatie van het reisbeleid, professioneel prestatiemanagement van leveranciers en innovatieve dienstverleningsconcepten. Hiervoor was het noodzakelijk om reismanagement diensten te consolideren.

Het nieuwe serviceconcept wordt in heel Europa uitgerold en aangepast aan de lokale behoeftes van elk land. Het concept is gebaseerd op eerdere ervaringen in de verschillende Europese landen, maar ook op die uit Azië en Australië, waar CWT vorig jaar de Siemens-account won.

"We kunnen Siemens echte toegevoegde waarde bieden met een optimale combinatie van persoonlijke service en uitstekende technologie in onze multinationale service centers," aldus Peter Ashworth, Senior Vice President Central & Eastern Europe CWT.

Siemens is actief in meer dan 200 landen op het gebied van elektrificatie, automatisering en digitalisering. Siemens wil haar succesvolle activiteiten ten aanzien van elektrificatie verder versterken en gerichter inzetten op de ontwikkeling van strategische groeigebieden.

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is wereldwijd marktleider in zakenreizen en meetings & events - en bedient klanten in circa 150 landen. Onze technologische oplossingen -gecombineerd met de expertise van meer dan 18.000 mensen- helpt onze klanten het optimale uit hun reisprogramma te halen, terwijl tegelijkertijd de reizigers verzekerd zijn van een best-in-class service. In 2016 realiseerde CWT een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.