Nieuwe producten CWT Solutions Group zorgen voor verbeterde grip op totale reiskosten

AMSTERDAM, 4 augustus 2016 – Carlson Wagonlit Travel’s (CWT) Solutions Group lanceert nieuwe producten die travel managers helpen bij een verbeterde grip op de totale reiskosten en het realiseren van besparingen op het reisbudget.

Volgens onderzoek van CWT hebben travel managers bijna een derde van de totale reiskosten niet goed in kaart. De reden is dat deze kosten niet geconsolideerd worden in één overzicht. Dit is van invloed op de controle op zakenreizen en kan resulteren in een toename van de reiskosten en een afname van de inkoopkracht. CWT assisteert travel managers bij het terugkrijgen van de grip op zakenreizen.

Een overzicht van de nieuwe producten van CWT Solutions Group:

• Reductie van boekingen buiten het reisbeleid: Het Travel & Expenses platform van CWT consolideert automatisch informatie van alle databronnen inclusief creditcarduitgaves en uitgaven bij externe partijen. Met deze informatie is direct inzichtelijk welke uitgaven zijn gedaan buiten het reisbeleid. Travel managers kunnen vervolgens gericht actie ondernemen om dit in te perken.
  • Analyseren van reizigersdata voor beter inzicht in reizigersgedrag: Onderzoek wijst uit dat een beter beheer van het reizigersgedrag besparingen op het reisbudget kan opleveren van maar liefst 15%. Dit nieuwe platform van CWT geeft een zeer uitgebreid inzicht in alle belangrijke gegevens op reizigersniveau. Dit stelt travel managers in staat om op individueel niveau in contact te staan met de reiziger en deze aan te sporen om te zich te conformeren aan het reisbeleid. Dit resulteert in grotere besparingen en een vermindering van de totale reiskosten.
  • Terugvorderen autohuurtoeslagen: Autoverhuurmaatschappijen brengen vaak onterecht toeslagen in rekening voor bijvoorbeeld verzekeringen en het voltanken van het voertuig. Een nieuwe oplossing van CWT bekijkt alle uitgaves aan autohuur en geeft aan welke toeslagen terug te vorderen zijn.
  • Uitgebreide opties voor lokaal grondtransport: Reizigers ontvangen doorgaans weinig tot geen advies voor grondtransport op hun bestemming – zoals openbaar vervoer, taxi's en huurauto's. Terwijl juist hier belangrijke besparingen kunnen worden gerealiseerd. CWT geeft travel managers nu de middelen om hun reizigers te assisteren bij de meest geschikte vorm van vervoer. Dat is vooral belangrijk nu de keuze-opties snel veranderen door nieuwe spelers zoals Uber.

Alle nieuwe producten zijn al beschikbaar voor klanten van CWT Solutions Group.

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.