Flinke besparingen door nieuwe manieren die naleving reisbeleid stimuleren

AMSTERDAM, 21 december 2016 – Recent onderzoek van Carlson Wagonlit Travel’s (CWT) Solutions Group wijst uit dat bedrijven die naleving van het bestaande reisbeleid consequent stimuleren tot wel 15% kunnen besparen op de totale reiskosten. De white paper Behavior Management: a new way to think about an old problem belicht nieuwe manieren die reizigers nog meer motiveren om volgens het reisbeleid te boeken.

Speciaal voor dit doel heeft de CWT Solutions Group een systeem ontwikkeld: Traveler 360 (T360). Deze tool helpt bedrijven om het reisgedrag doelgericht en actief te beïnvloeden. T360 geeft aan op welke manier de frequente zakenreiziger het beste geïnformeerd en benaderd kan worden, met als doel naleving van het reisbeleid te stimuleren. En tegelijkertijd gemiste besparingen terug te vorderen. T360 bestaat uit vier stadia:

1.    Analyseren - Start met het analyseren van mogelijke besparingskansen en de verschillende reissegmenten. Hierdoor worden issues blootgelegd die het niet naleven van het reisbeleid in de weg staan.

2.    Het ontwikkelen van scorekaarten voor reizigers om stakeholders te informeren en op te leiden.

3.    Verbinden – Reizigers ontvangen scorecards met daarop individuele rapportages over hun reisgedrag. Deze overzichtelijke rapportages geeft zowel leidinggevenden als de reiziger inzicht en maakt het makkelijker om het (afwijkende) boekgedrag bespreekbaar te maken.

4.    Spelcomponent – Door de inzet van een gamification programma voor reizigers wordt positief reisgedrag gestimuleerd. Reizigers die binnen het reisbeleid blijven worden daarvoor beloond.

Katie Raddatz, verantwoordelijk voor CWT’s Solutions Group Americas, licht toe: ”Bedrijven en reizigers ervaren van alle kanten druk om de reiskosten te verminderen. Ervoor zorgen dat mensen zich aan de regels van het reisbeleid houden is een ongecompliceerde manier om te besparen op de reisuitgaven. Wij willen de naleving van het reisbeleid zoveel mogelijk verbeteren. Én als dat op de juiste wijze gebeurd zie je vrijwel direct een daling in het percentage gemiste besparingen."

Download het volledige rapport Behavior Management: a new way to think about an old problem voor meer gedetailleerde informatie.

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.