Nieuw onderzoek van CWT naar zakelijke reistrends 2015

De analyse van reisgegevens en integratie mobiele technologie zijn topprioriteiten voor travel managers

AMSTERDAM, 30 januari 2015 – Travel Managers besteden in 2015 meer aandacht aan de analyse van reisgegevens en integratie van mobiele technologie binnen hun reisprogramma. Het realiseren van kostenbesparingen maar ook de reizigersbetrokkenheid blijven onverminderd in het vizier. Dit blijkt uit het jaarlijkse wereldwijde onderzoek van Carlson Wagonlit Travel (CWT) naar reistrends en prioriteiten onder travel managers: CWT Travel Management Priorities.

Het onderzoek wijst uit dat binnen Europa de hoogste prioriteit (score: 60 procent) wordt gegeven aan het stimuleren van het gebruik van mobiele apps voor het vergroten van de efficiency onderweg. Andere aandachtsgebieden voor travel managers dit jaar zijn: het opzetten van een systeem om tarieven te kunnen tracken en een oplossing voor het regelen van omboekingen (59 procent); de inzet van reisgegevens voor het maken van voorspellende analyses en vergelijkingen (58 procent). Dit onderstreept de relevantie van inzichtelijke reisgegevens waardoor travel managers in staat zijn om hun reisprogramma’s te sturen op hun specifieke doelstellingen.

“Dit jaarlijkse rapport geeft een goed inzicht in de zakelijke reistrends voor de korte en middellange termijn. Het is voor ons van vitaal belang. Het geeft richting aan de focus om gezamenlijk met onze klant het beste uit hun reisprogramma’s te halen”, aldus Jan Latenstein van Voorst, Director of Sales, Marketing & Communications Benelux. In december vorig jaar, publiceerde CWT het eerste deel van dit onderzoek. Hieruit

kwam naar voren dat travel managers de meeste impact op hun reisprogramma in 2015 verwachten van: databeveiliging, de status van de wereldwijde economie en mobiele technologie.

Over het onderzoek

Dit is CWT’s meest uitgebreide onderzoek (kwalitatief en kwantitatief) naar trends in de branche. Meer dan 1,100 travel managers uit 56 landen werd gevraagd naar hun plannen voor 2015, en het ranken van een set prioriteiten en trends binnen de zakelijke reissector.