CWT helpt klanten bij een beter inzicht in reiskosten en –uitgaven

‘White paper’ biedt ondersteuning voor strategische analyse

AMSTERDAM, 25 november 2015 – Carlson Wagonlit Travel (CWT) lanceert een strategisch model dat klanten een beter inzicht geeft in alle reisgerelateerde uitgaven: de T&E Decision Tree.

Voor veel bedrijven vormt dit type uitgaven een aanzienlijke kostenpost. Het is daarom des te belangrijker een goede controle te houden over deze kosten voor een gezonde bedrijfsvoering. De enorme hoeveelheid aan gerelateerde gegevens, maakt het alleen vaak moeilijk deze in één overzicht te krijgen, vervolgens te beheren en te begrijpen.

De T&E Decision Tree vereenvoudigt deze taken. Dit hulpmiddel geeft direct aan op welke wijze bedrijven hun reisuitgaven kunnen verminderen. Door gebruik te maken van algoritmes, worden uitgaven en reisgegevens omgezet in patronen. Dit inzicht wordt gecreëerd op basis van drie simpele vragen: wat, hoe en waarom met betrekking tot de diensten en producten die worden aangeschaft.

De volgende categorieën worden daarbij meegenomen:

• Diensten geboekt via de reisagent: vluchten, hotelovernachtingen en autoverhuur;
  • Extra onkosten direct gerelateerd aan bovengenoemde diensten, bijvoorbeeld kosten voor overbagage of een GPS-navigatiesysteem bij autohuur;
  • Reserveringen gemaakt buiten de reisagent om;
  • Overige extra reisgerelateerde uitgaven zoals maaltijden, taxi- en parkeerkosten;
  • En niet-reisgerelateerde uitgaven zoals kantoorbenodigheden of kosten voor openbaar vervoer of eigen vervoer.

Indien gewenst kunnen nieuwe subcategorieën worden toegevoegd.

Een white paper over de T&E Decision Tree is beschikbaar op: http://www.carlsonwagonlit.com/cwtsg/publications-and-media-centre/research-and-view-points/20151110-cwt-travel-expense-decision-tree.html.